Teknik...

Näe, jag e dålig, kass, värdelös och totalt ointresserad av allt som har med teknik att göra. Jag tycker att sladdar är jobbiga och får panik när error dyker upp...

Jag slår ifrån mig allt logiskt, allt tänkande alla möjligheter, det blir svart och jag förstår ingenting. Av automatik blir jag IQ-befriad.

Jag har haft en ny telefon liggades på jobbet i veckor, helt galet med den ligger där för att jag inte riktigt vet hur jag för över informationen i den gamla till den nya... Jag vet helt enkelt inte och jag får kalla kårar när jag tänker på att jag bör försöka. Galet för vem vill inte ha en ny telefon?...

Hur som så visar sig även denna teknikpanik i bloggen. Ni kanske undrar varför bilder helt plötsligt dyker upp som inte har någon mening för bloggen och ej heller någon text... Jo så här är det. Jag har fattat hur jag får bilder från mobilen (den gamla) till bloggen. Detta använder jag mig av när jag behöver bilder i andra avseenden. Jag knäpper dem och lägger upp dem i bloggen via sms. Därifrån är det bara att klippa och klistra, inga sladdar, inga mappar ingea batterier som är slut, inget tjafs helt enkelt. Bild-sms-klart!

Jag borde lära mig mer, jag borde verkligen lära mig mer. Möjligheterna det ger att kunna bara liiite till och hur självständig jag skulle bli överväger i teorin verkligen okunskapen. Verkligen. Men, motståndet i praktiken... Ja, ni känner säkerligen igen er...

Så mål 2012. Lära mig mer om tekniska prylar. Allt ifrån att koppla in saker till system... Lycka till till mig och stackars min omgivning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0