Jag gillar ju ord, ja det är knappast en h...

img_8835 (MMS)

Jag gillar ju ord, ja det är knappast en hemlighet. Jag älskar också vad man kan göra med just ord, att sättet man använder dem på är avgörande för betydelsen. Ett ord kan ha flera olika innebörder och viktigare, verkan. Jag uppskattar att ord sätter stämpel på mål, att de formulerar ett skeende. Exempelvis, jag vill åka till solen eller i sommar, under min semester i juni, ska jag  åka till solen i Turkiet. Formuleringen ger bestämning. Vem som troligast åker till solen är lätt att räkna ut.  När jag tycker att livet tappar lite styrfart brukar jag formulera och när förändring i tankesätt måste till så formulerar jag även där. Just nu måste vi här hemma bryta en trend hos töserna. Jag vet såklart att det handlar om faser och utveckling men är fast övertygad om att detta fungerar. Sättet att bryta är ett bråkigt sätt med negativa ord. Vi går inte till överdrift men vi har en tanke. Family rules. Ser vi dem varje dag, pratar vi om dem då och då och refererar vi till dem när det behövs . Vi har formulerat ett sätt, tydligt. Jag tror och hoppas att det fungerar. Hur gör ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0