Det här mina vänner gör mig lyrisk! Ja int...

img_5206 (MMS)

Det här mina vänner gör mig lyrisk! Ja inte menstruationen eller tampongen i sig men förpackningen, vad den säger och hur. Detta är genialiskt på så många sätt att jag nästan spricker! Rent spontant, vilken skulle du välja? Såklart gör bilden inte produkten all rättvisa, eller jo, ICAs produkt har inget mer att visa än det vi ser. Egentligen en fin förpackning. Alldeles lagom och bra. Den syns och fyller sitt syfte. Den får oss att lägga märke till den i mängden så helt ok och lite därtill. Men i jämförelse har den inte en chans. Moxie. Överlägsen. Möjligtvis är just Moxie, namnet det enda som inte direkt talar till dess fördel men eftersom ALLT annat gör det så ter sig namnet som en bagatell. Färgerna, formspråket, lyxen. Tankar går till parfym och diamanter. Man vill välja den dovt randiga asken. I asken döljer sig två små runda plåtaskar. Allt är så rätt, allt ger ett mervärde. Alla storlekar har såklart sin färg, så som hos alla andra märken och jag tror baske mig att jag vill inhandla dem alla. Det finns ett genusperspektiv i detta som är värt att nämna, eller, näe jag struntar i det. Moxie har lyckats och jag älskar när man kan ta en produkt, en tillsynes helt oföränderlig sådan och revolutionera förpackningen på sådant sätt att den överraskar och skapar "habegär". Det är i min värld magiskt och skarpt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0